REKLAMAČNÍ ŘÁD
ČLÁNEK 1 – všeobecná ustanovení
- Vztahy mezi objednatelem a zhotovitelem se řídí občanským zákoníkem č. 89/2012 Sb., v platném znění, zejména ustanoveními smlouvy o dílo.
- Chemické nebo mokré čištění jsou považovány za údržbu věcí, kterou provádí zhotovitel na základě objednávky objednatele viz obchodní podmínky.
- Vady zjevné jsou takové vady, které lze běžnou (obvyklou) pozorností objevit (např. skvrny, nadměrné odřené části, bezbarvé apod.).
- Vady skryté jsou takové vady, které nelze běžnou pozorností objevit (např. vada materiálu, nevhodná doporučení od výrobce k ošetření, poškození používáním, potřísnění kyselinou, močí, krví apod., se projeví až po provedené službě čistírnou, čistírna za tyto vady neodpovídá.
- V souladu s ustanovením § 2594 občanského zákoníku upozorňujeme, že provedeným čištěním (odplavením nečistot) se některé vady zvýrazní. Znaky opotřebení nelze odplavením nečistot odstranit. Čistírna neodpovídá za vady a škody, které by následkem čištění vadné zakázky vznikly.
- Za vady nelze považovat případy, kdy ani po řádně provedeném čištění čistírnou není nečistota (skvrna) odstraněna. Čistírna neodpovídá za to, že skvrna způsobená objednatelem bude odstraněna.
ČLÁNEK 2 – Odpovědnost za vady a čištění
- Zhotovitel odpovídá za vady, které má provedená údržba při převzetí věci objednatelem od zhotovitele, jakož i za vady, které se vyskytnou po převzetí v záruční době.
- Zhotovitel odpovídá také za vady, jejichž příčinou je vadnost věci, která má projít údržbou, či nevhodnost pokynů objednatele, jestliže objednatele na vadnost věci či nevhodnost pokynů neupozornil předem (souhlas s čištěním). Za vadnou věc se považují věci, které mají zjevné vady.
- Trvá-li objednatel na svých požadavcích přes upozornění zhotovitele na vady věci nebo nevhodnost pokynů pro údržbu a zhotovitel nevyužije práva na neuzavření nebo odstoupení od smlouvy, zhotovitel údržbu provede, a to na základě písemně sjednaných podmínek (souhlas s čištěním). V tomto případě zhotovitel neodpovídá za vady ani škody, které v důsledku vadné věci nebo nevhodných pokynů na věci vzniknou.
Článek 3 - Převzetí věci k čištění
- Podmínky údržby, sjednané podle čl. 2 odst. 3 jsou dohodnuty písemnou formou a vztahují se vždy pouze na objednávku nebo věc, uvedenou v těchto podmínkách (souhlas s čištěním).
Článek 4 - Reklamace vad
- Objednatel uplatňuje svůj nárok z odpovědnosti za vady formou písemné reklamace. Právo uplatňovat reklamaci má pouze objednatel.
- Reklamace je uplatněna vytknutím vady (popsáním projevu vady) a uplatněním nároku (požadavku), vyplývajícího z odpovědnosti za tuto vadu.
- Zhotovitel je povinen vydat objednateli písemné potvrzení o tom, kdy právo uplatnil, jakož i o provedení opravy a o době jejího trvání, popř. o jiném způsobu vyřízení reklamace v dohodnuté lhůtě. Reklamace včetně vady bude vyřízena bez zbytečných odkladů, a to nejpozději do jednoho měsíce ode dne uplatnění reklamace, pokud se strany nedohodnou jinak.
- Vady zjevné je nutno reklamovat ihned při převzetí. Vady, které mohou vzniknout během prosychání nebo zaschnutí nejpozději do 24 h, pozdější uplatnění není možné. Práva z odpovědnosti za vady zaniknou, nebyla-li uplatněna v zákonné lhůtě. Reklamace na jakost provedené služby (zjevné vady) musí být uplatněny objednatelem bez zbytečného odkladu při převzetí zakázky.
- Reklamaci nelze uplatnit u dlouhochlupých a hustých koberců, viz obchodní podmínky jejichž osnova je zanedbaná údržbou objednavatele. To znamená, že je špína zapouzdřená v osnově a čištěním se může uvolnit a zvýraznit. Tato špína je spojena s osnovou a nelze ji stroji a čistícími metodami odstranit. Za to čistírna nenese odpovědnost.
Článek 5 - Nároky z odpovědnosti za vady
- Jde-li o vadu odstranitelnou, má objednatel právo na bezplatné odstranění vady, a to v dohodnuté lhůtě nejdéle jeden měsíc.
- Nelze-li vadu odstranit nebo neodstraní-li ji zhotovitel v dohodnuté lhůtě, má objednatel nárok na náhradu škody dle čl. 7.
Článek 6 - Převzetí udržované věci
- Objednatel je ve vlastním zájmu povinen bezprostředně po převzetí udržované věci tuto prohlédnout a bez zbytečných odkladů informovat zhotovitele o případných zjištěných zjevných vadách.
- Objednatel je povinen vyzvednout si udržovanou věc nejpozději do jednoho týdne od oznámení o vyzvednutí. Neučiní-li tak, je povinen zaplatit poplatek za každý týden uskladnění. Viz obchodní podmínky.
- Nevyzvedne-li si objednanou věc ve lhůtě do šesti měsíců ode dne, kdy byl povinen ji vyzvednout, má zhotovitel právo věc zlikvidovat a požadovat, tak po objednavateli náklady v plné výši.
- Pokud objednatel ztratí písemné potvrzení o převzetí objednávky, není zhotovitel povinen vyhledat údaj o potvrzení ve své evidenci. Pro vydání zakázky je vyžadováno přesné popsání zakázky (datum, číslo Zl, jméno..)
Článek 7 - Odpovědnost za škodu
- Zhotovitel odpovídá za škodu, způsobenou poškozením, ztrátou nebo zničením věci, kterou převzal od objednatele k provedení údržby.
- Škodu hradí zhotovitel nebo jeho zmocněný zástupce v penězích na základě posouzením soudním znalce pojišťovny. Pro výpočet zůstatkové ceny se přihlíží k amortizaci výrobku, dle platných zákonů. Na základě žádosti objednatele, a je-li to možné nebo účelné, hradí se škoda uvedením do předešlého stavu v den při převzetí zakázky.
- Při určení výše škody se vychází z ceny věci v době poškození (obecné ceny), tj. s přihlédnutím k amortizaci (jejímu opotřebení, stáří a vadám). Výše náhrady škody určuje soudní znalec pojišťovny.
- Zhotovitel si vyhrazuje právo nahradit poškozenou věc stejnou věcí, případně jiným zbožím se stejnými parametry.
Článek 8 - Závěrečná ustanovení
- Tento reklamační řád platí pro provozovny a smluvní sběrny firmy Špína Pryč s.r.o.
- Informace k mimosoudnímu řešení sporů dle ust. § 14 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. V souladu s novelou zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, jenž nabyla účinnosti k datu 1.2.2016, si dovolujeme informovat spotřebitele o možnosti mimosoudního řešení sporů. Orgánem příslušným k projednávání sporu je České obchodní inspekce. Kontaktní údaje: Česká obchodní inspekce, Ústřední inspektorát – oddělení ADR, Štěpánská 15, Praha 2, PSČ 120 00, e-mailová adresa: adr(na)coi(tecka)cz , webové stránky: adr.coi.cz .
Reklamační řád nabývá na účinnosti dnem 1. 1.2024